Iz vrtića u školu - Vježbenica za razvoj predvještina čitanja i pisanja

Lipanj je završio, a samim time završili su i upisi u osnovne škole. 

Dio roditelja budućih školaraca dobilo je upute da do jeseni još malo izvježbaju predvještine čitanja i pisanja, posebice fonološku svjesnost.A nekima je odgođen upis u prvi razred zbog nedovoljno razvijenih (ili nerazvijenih) predvještina.

Što su to predvještine čitanja i pisanja?
To su vještine koje se razvijaju prije polaska u školu i formalnog podučavanja, a preduvjet su za uspješno usvajanje čitanja i pisanja u školskoj dobi. Razvijaju se postupno, od najranije dobi, a ne samo tijekom predškolskog razdoblja, kao što se često pogrešno tumači.

Uključuju:
1. fonološku svjesnost (koja uključuje prepoznavanje i proizvodnju rime, slogovno stapanje i raščlambu, fonemsko stapanje i raščlambu)
2. rječnik
3. pripovijedanje
4. svjesnost o pisanom tekstu
5. imenovanje slova
6. grafomotoriku 
7. vizualnu percepciju
+ predmatematičke vještine.

Godišnji odmori koji su pred nama idealni su za ciljano iskorištavanje slobodnog vremena pa tako i za poticanje već spomenutih vještina. Ali, na tržištu nije uvijek lako pronaći kvalitetne i poticajne materijale.

Ponuda vježbenica i radnih listića za predškolarce izrazito je bogata. Pritom treba imati na umu da je većina tih materijala osmišljena za poticanje grafomotorike i vizualne percepcije, eventualno imenovanja slova, a izrazito mali broj osmišljen je s ciljem razvoja fonološke svjesnosti, izuzetno bitne upravo za razvoj čitanja!
Također, treba obratiti pažnju i na autore materijala koji nerijetko nisu naznačeni. Razlog tome je što ih u komercijalne svrhe često kreiraju grafički dizajneri kojima nedostaje znanja o tome kada se koje predvještine vještine trebaju poticati, niti kako to sustavno činiti.

Zato mi je izuzetno drago što su se kolegice logopedinje Sanja Lanc i Maja Vincek Slunjski (autorice zanimljive vježbenice "Igre u prostoru i vremenu") odvažile osmisliti vježbenicu za razvoj predvještina čitanja i pisanja naziva "Iz vrtića u školu" u izdanju naklade Ljevak.

U ovoj vježbenici najveći je naglasak stavljen upravo na razvoj fonološke svjesnosti. Na 130 stranica pronaći ćete zanimljive zadatke za djecu, kao i jasne upute za odrasle. Pritom se nije štedjelo na riječima pa upravo te upute, kao i sustavan redoslijed zadataka smatram najvećim vrijednostima ove vježbenice. 

U većinu zadataka uključene su jasne ilustracije u boji uz koje će djeci rješavanje biti još zanimljivije. 

Osim klasičnih zadataka osmišljene su i kreativne igre za poticanje. Na kraju vježbenice nalaze se stranice za izrezivanje pomoću kojih vježbanje postaje još više interaktivno!


Ovu vježbenicu preporučujem roditeljima, odgajateljima, logopedima i ostalim stručnjacima koji rade s djecom predškolske dobi.

A kolegicama od srca želim da svoju kreativnost i ubuduće usmjere na kreiranje korisnih materijala!




Primjedbe

Popularni postovi