Motorko (recenzija)

Prošli tjedan stigao mi je jedan malo drugačiji materijal - fascikl sa zadatcima za djecu predškolskog uzrasta, simpatičnog naziva "Motorko".


"Motorko" je materijal kućne radinosti koji izrađuje i na istoimenoj facebook stranici prodaje Andreja Grbeš Perić, majka dvoje djece, pedagoginja i profesorica engleskog jezika. 

Njoj se dojmila moja objava o Piko slikovnicama pa mi je odlučila povjeriti svoj vlastiti proizvod na recenziju. Kad sam započela pisati blog upustila sam se u to onako za probu, bez očekivanja. Nisam ni slutila da će moje riječi nekoga dotaknuti i da će to rezultirati zanimljivom suradnjom. 

Motorko se sastoji od 20 plastificiranih radnih listića, odnosno interaktivnih zadataka za djecu. Na svakoj stranici zalijepljena je čičak traka gdje su ponuđeni odgovori koje dijete mora odabrati, odnosno, odlijepiti te ponovno zalijepiti na odgovarajući dio radnog listića. 

Motorko je odličan naziv za takvu vrstu materijala jer je za rješavanje svakog zadatka  potrebna dobra fina motorika. Premda se čini da bi odljepljivanje sličica s čičak trake trebalo biti "mačji kašalj" za dijete predškolske dobi, u praksi sam uočila kako je velikom broju djece to zapravo teško. Pogotovo ako ih tražite da ne odljepljuju cijelom šakom, već samo palcem i kažiprstom. Tako istovremeno vježbaju pincetni hvat, važan i za držanje olovke. 


Čičak traka izostala je jedino na zadatcima grafomotorike. Odlična mogućnost je da se po plastificiranim stranicama može pisati markerima za bijelu ploču. Stoga se ti listići mogu uvijek iznova koristiti.


Uz već spomenuti razvoj fine motorike i grafomotorike, koristeći Motorko dijete također može naučiti:
- imenovati i razlikovati boje, oblike, lijevu i desnu stranu, prijedloge
- brojati do deset
- imenovati sva slova abecede
- fonološku svjesnost (rimu, izdvajanje prvog glasa, fonemsku analizu i sintezu)
- obilježja godišnjih doba, kao i dane u tjednu te mjesece u godini. 

Iako dane u tjednu i mjesece u godini djeca formalno uče tek u 2. razredu osnovne škole, meni se sviđa što su uvršteni u ovaj materijal jer ih brojna djeca kroz pjesmice nauče i puno ranije. 

Po meni, ono što nedostaje u ovom fasciklu su zadatci slogovne analize i sinteze, veoma važnih vještina fonološke svjesnosti koje se razvijaju prije fonemske analize i sinteze. Primjećujem da ih je autorica uvrstila u materijal za razvoj fonološke svjesnosti naziva Fonemko, ali moje mišljenje je da slogovi zaslužuju barem jedan radni listić i u Motorku 🙂 Također, osim imenovanja brojeva odlično bi bilo dodati zadatak povezivanja broja i količine budući da puno djece predškolske dobi mehanički zna brojati do deset i više, ali te brojeve ne zna funkcionalno povezati s količinom. 


Bez obzira na ovdje spomenute sugestije, pred vama je odličan materijal za poticanje predvještina čitanja i pisanja, kao i predmatematičkih vještina. Nadam se da će s vremenom i dječji vrtići uz klasične radne listiće uvrstiti i ovakve interaktivne zadatke u program predškole. 

I sama sam cijeli tjedan koristila navedene zadatke sa svojim korisnicima na poslu. Planiram ga i ubuduće koristiti budući da se zaista radi o kvalitetnom materijalu. Mislim da je dobar pokazatelj i to što su se roditelji djece uključene u logopedsku terapiju odmah počeli raspitivati gdje se mogu kupiti ovakvi radni listovi. 

Za ove zadatke ne morate čekati zadnju godinu pred polazak u školu. Oni su primjereni za djecu već od 5 godina nadalje, dok će nekima dio zadataka biti zanimljiv i ranije. 

Vjerujem da će dio vas koji ovo čitate pomisliti zašto kupiti ovakav materijal kad se sličan može izraditi kod kuće? 

Izrada ovakvih materijala iziskuje vrijeme za pripremu i osmišljavanje zadataka, printanje, plastificiranje, rezanje i lijepljenje. Svi koji su ikada sami pokušali izraditi nešto slično znaju koliku je količinu vremena potrebno tome posvetiti. Također, nemaju svi kod kuće plastifikator, kao ni dovoljno znanja i ideja. Iako će Motorko facebook stranica dodatno inspirirati dio roditelja koji vole "uradi sam" aktivnosti, sigurna sam da će mnogi drugi postati zadovoljni kupci.


Budući da se Motorko fascikl sastoji od raznovrsnih zadataka za poticanje veoma različitih vještina, veliki potencijal prepoznajem u mogućnosti naknadnog nadopunjavanja fascikla novim zadatcima. Poput zadataka za samo one vještine za koje roditelji primijete da je potrebno dodatno poticati. Primjerice, bilo bi odlično kada bi roditelj, čije dijete ima poteškoća s izdavanjem prvog glasa ili koje otežavano usvaja prijedloge, mogao naručiti komplet dodatnih zadataka samo za poticanje tih područja i na taj način nadopuniti svoj fascikl. Čak ako se autorica i ne usmjeri na nadopunu Motorka, sigurna sam da će svoju kreativnost realizirati kroz osmišljavanje nekih drugih materijala. Već sada su u ponudi - My First English Folder i Fonemko, kao i materijal izuzetno privlačnog naziva - Neuredna kutija. 

Ako vam se sviđa ovakav koncept provođenja vremena sa svojim djetetom, pozivam vas da zapratite stranicu Motorko i zavirite u kratke filmiće koji otkrivaju kako navedeni materijali izgledaju iznutra. A "one koji žele znati više" pozivam da prate termine edukacija koje Andreja Grbeš Perić organizira u suradnji s Centrom za roditelje Klubko. 

Primjedbe

Popularni postovi