Kako je zeko zavolio knjižnicu (recenzija)

TEKST: Ivanka Ferenčić Martinčić
ILUSTRACIJE: Nikolina Dinješ
NAKLADNIK: Evenio

Vodite li djecu u knjižnicu?

Mi je posjećujemo barem jednom mjesečno od Jurinih 18 mjeseci. Odlazak u knjižnicu za nas je pravi mali izlet. Jura bude jako uzbuđen! Uživa u listanju slikovnica na malim stolovima i stolicama, zatim se poigra s izloženim igračkama, a vrhunac je odabir slikovnica koje ćemo ponijeti kući. Zadnjih nekoliko puta u knjižnicu dolazi s idejom što bi želio posuditi pa moli tete knjižničarke za pomoć. Veliki je to doživljaj za tako malog čovjeka, koji jedva dočeka dolazak kući i čitanje novog štiva.

Iako je lijepo imati knjige u vlastitoj biblioteci, posuđivanje knjiga itekako ima svoje čari. Djeca od malih nogu uče da ne mogu sve posjedovati, da roditelji ne mogu sve kupiti, da je posuđeno važno i vratiti. Pritom puno uče o odgovornosti - knjige se moraju vratiti do dogovorenog termina. One se moraju čuvati kako bi ih još puno djece nakon njih moglo čitati i koristiti. Također, djeca uče da su knjige nepresušan izvor informacija, knjižnice mjesta na kojima mogu doći do tih informacija, a knjižničari divni djelatnici koji nam u tome mogu pomoći.

Ekipa iz Evenia uvijek priprema zanimljive i poučne naslove, a mene je jako razveselila najava slikovnice "Kako je zeko zavolio knjižnicu" jer je već sami naslov otkrivao odličnu temu.

Autorica Ivanka Ferenčić Martinčić po zanimanju je knjižničarka i spisateljica. Odličan spoj za napisati divnu slikovnicu o knjižnici. A ova slikovnica je pravo malo blago. Tekst je prekrasno jezično i stilski oblikovan, slikovnicu krase tople ilustracije, a uz sve to ova knjiga ima edukativan karakter - naučiti djecu o djelatnosti knjižnice.

Priča počinje ovako - djevojčica Tina svog je plišanog zeku zaboravila u knjižnici. On se osjećao tužno i usamljeno sve dok ga između polica s knjigama nije pronašla knjižničarka. Ona zeku vodi na pravo malo putovanje knjižnicom. Tako će zeko, nakon dječjeg odjela na kojem ga je Tina zaboravila, upoznati i odjel za odrasle, posjetit će čitaonicu tiska, naučit će što je to studijski odjel, saznat će da se oštećene knjige mogu popraviti. Na samom kraju ovog zanimljivog putovanja na dječjoj pričaonici poslušat će priču o Crvenkapici. Hoće li se Tina vratiti po svojeg zeku? Ili mu je knjižnica postala novi dom? Odgovor na ova pitanja morat ćete potražiti u ovoj slikovnici.

Zbog dužine teksta ova priča primjerena je dobi 4+, iako će je na prilagođen način lako moći pratiti i manja djeca.

Ako niste sigurni kako prilagoditi tekst manjoj djeci, najbolji način je da prvo sami pročitate tekst. Zatim, opisujući slike prepričajte priču svojem djetetu, prilagođavajući se pritom djetetovoj dobi i jezičnoj razini. Iako, nekad nije loše i pokušati pročitati priču u originalu, čak ako i mislite da je tekst predugačak za vaše dijete. Nekad nas djeca iznenade neočekivanim interesima ili napretkom koji su postigli, a da mi to još možda nismo uspjeli primijetiti.

Čak ako odlučite skratiti i prepričati priču svojim riječima, vjerujem da ćete ipak imati potrebe koristiti barem neke od originalnih rečenica iz teksta. Jer je tekst tako lijepo napisan.

Meni najdraži dio je:
"Hej maleni, pa što ti ovdje radiš?! - Pitao je brižno tihi ženski glas. - Eh, to nam nikako ne valja Uhonjo, ti ćeš nekome nedostajati. Hajde sa mnom.
Knjižničarka koja ga je uzela imala je glas kao mama, naočale kao baka i kosu malo čupavu baš kao njegova Tina. Stavila ga je na hrpu velikih šarenih knjiga koje je nosila i tako je zeko krenuo na put."

Ilustracije Nikoline Dinješ su jednostavne, bez previše detalja, a istovremeno izuzetno privlačne i tople. Baš nekako slatke i dječje. Mnoga djeca poželjet će zagrliti mekanog plišanog zeku, utješiti ga kada ostane sam u velikoj knjižnici, ali i upoznati knjižničarku, baš poput one u slikovnici.

Od srca preporučujem ovu slikovnicu! Mojem Juri se jako svidjela. Izrazito me veseli što je Evenio nedavno najavio nove nastavke - tako će tijekom 2021. mali čitatelji upoznati plišanog medu zaboravljenog u muzeju, a 2022. tema slikovnice bit će kazalište!

Primjedbe

Popularni postovi