FINA NINA (recenzija)

TEKST: Jane O'Connor
ILUSTRACIJE: Robin Preiss Glasser
NAKLADNIK: Algoritam


Nedavno smo u knjižnici posudili prvi nastavak iz serijala Fina Nina.

Ova slikovnica već me dulje vrijeme privlači, posebno božićni nastavak kojem još od prošlog Božića provjeravam dostupnost na Njuškalu, a ne usudim ga se kupiti na blef. 

Zato sam, za početak, posudila prvi od četiri nastavka iz ovog serijala u nakladi Algoritma, da Jura i ja saznamo tko je ta Nina i da procijenim sviđa li nam se dovoljno.

Šljokasta ružičasto-žuta naslovnica stereotipno djeluje kao pravo štivo za djevojčice. Budući da smatram kako se igračke ne bi trebale dijeliti prema spolu, isto mišljenje imam o slikovnicama. Stoga smo se Jura i ja "bacili" na čitanje... 

I mogu vam reći da me ova slikovnica nasmijala već na drugoj stranici, kad Nina pokaže kako je uredila svoju sobu. 


Priča je ovo o djevojčici Nini, koja obožava biti fina. A svoju finoću pokušava iskazati svojim profinjenim rječnikom, gestama, načinom hoda, oblačenjem i uređenjem prostora. A njen "fini" stil zapravo je pravi dječji kič - sve je prepuno ukrasa različitih boja, kao i perja, tila, šljokica, cvijeća i svih ostalih detalja kojih se možete dosjetiti, ali i onih koji vam sigurno neće pasti na pamet.

 No, Nina je razočarana što je njena obitelj posve obična. Zato se dosjeti da bi svoje roditelje i sestru mogla naučiti kako da budu fini. Je li u tome uspjela i što se dalje dogodilo morat ćete pročitati u ovoj duhovitoj slikovnici. 


Fina Nina izdana je 2005. godine i začas je postigla izvanredan uspjeh - gotovo 100 tjedana provela je na listi najprodavanijih slikovnica New York Timesa. Iako je Algoritam izdao samo četiri slikovnice, o Fancy Nancy može se pronaći preko 50 naslova - slikovnica, zbirki priča, radnih bilježnica. 
Također, napravljen je i mjuzikl, a snimljena je i animirana serija. 

Sviđa mi se što u ovoj slikovnici roditelji ne pokušavaju promijeniti Ninu, već se, njoj za veselje, prilagode njenom stilu. Djeca već od najranije dobi imaju svoj ukus i vrlo brzo znaju što im se sviđa, a što ne. Mi odrasli često ih pokušamo ukalupiti u neke naše okvire i ukuse koje smatramo poželjnim i društveno prihvatljivim. A možda tako od najranije dobi zatomljujemo djetetovu autentičnost.


Najviše su nam  se svidjele ilustracije. Jura obožava slikovnice pune detalja, stoga je odmah nakon prvog čitanja krenuo s proučavanjem i komentiranjem svih tih razigranih i šarenih ukrasa. 
A mene se najviše dojmilo kako su odlično nacrtana lica, kako je fenomenalno prikazana njihova facijalna ekspresija, kao i držanje. Imate osjećaj kao da će likovi upravo progovoriti, možete si točno zamisliti što im sada prolazi kroz glavu. 


Također, ova slikovnica vratila me u osnovnoškolske dane, a podsjeća me na naše dječje proslave rođendana. Tada bi moje prijateljice i ja nagovorile naše mame da nam posude šminku i dozvole, da se samo danas uredimo kako bismo izgledale "kao velike". Ubrzo nakon nevještog i naravno, pretjeranog šminkanja posegnule bismo za što više ukrasa i nakita te smo začas izgledale upravo kao Fina Nina.


Ako tražite zabavnu i šašavu slikovnicu, odličnih ilustracija, uz koju će djeca naučiti i neke nove, ne tako česte pojmove, ova slikovnica odličan je odabir!

p.s. Onaj božićni nastavak s početka objave već je u ormaru, kao i još jedan. Ali, psssst, nikom ni riječ! 🤫

Primjedbe

Popularni postovi